De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Asz - WaarBenJij.nu De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Asz - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit erop!

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Bij het vorige verslag had k het over 2 weken.. Vandaag ben k precies een maand geleden aangekomen in Australie. So dat gaat ff lekker snel of wat ?! Hier ben ik niet aan het aftellen hoe lang ik nog moet. Maar als mensen aan me vragen hoe lang ik hier al ben, dan pas ga ik rekenen. En omdat ik mijn internet tegoed een maand kon gebruiken, en deze vandaag afliep en daar een berichtje voor kreeg, toen besefte ik pas dat ik hier al een maand zit.
Ik voel me hier aardig op me plaats, op mn werk gaat het echt super goed. Het is natuurlijk allemaal nog wel een beetje wennen omdat ik echt in een "mannen-omgeving" zit. En ik normaal tussen de meiden zit. Hou me gemak, kijk de kat uit de boom, maar begin me zeker steeds meer op me gemak te voelen. Kan niet op het werk aankomen wat ik nu weer het weekend heb meegemaakt, met wie, hoe, wat en sappige details, maar daar heb ik Maas voor als ik thuis kom.
Moet zeggen dat er verder vrij weinig zoetsappigs gebeurd hier. Ik werk 40 uur per week, van dinsdag tot en met zaterdag. Ik begin tussen 9 en 12, elke dag anders, gelukkig alleen op zaterdag om 9, ik blijf toch een nachtmens. Ik loop de deur uit naar het station, 5-10 min, de trein naar Kings Cross, waar mn werk is, is 10 min, en mn werk is echt om de hoek van t station. Dus in totaal max 30 min aan het reizen. Echt ideaal. Trein komt elke 6-10 minuten, even mn make up bijwerken, ideaal.
Kings Cross is welgezegd de "hoeren buurt" van Sydney. Eerste wat je ziet als je het station uitloopt zijn indd, sex shops en showgirls bars/clubs. Er loopt qua types echt vanalles rond, maar heb me nog geen een keer niet op me gemak gevoelt. Ofja nouja, ik heb me toch wel wat meegemaakt in mn eerst week. Ik had net sigaretten gekocht en zat op een bankje in het zonnetje een sigaret te roken. Komt er een aparte, slanke, hippie achtige donkergekleurde man, met een plukje haar achter op zn hoofd en soort van tribals bovenop zn hoofd, heeel apart.. naar me toe gelopen. Hij vraagt of sigaretten heb. ( het is schijnbaar heel normaal dat als jij een sigaret in je hand hebt dat andere je vragen om ook een sigaret, weet ook niet wie ze dat geleerd heeft, maar ik heb me voorgenomen niemand sigaretten te geven! ) Dus ik zeg tegen hem, nee. Wijst hij naar mn pakje sigaretten die langs me op het bankje liggen, zegt ie, je hebt wel sigaretten. Dus ik zeg, ja klopt, en die krijg je niet, heb ik hard voor gewerkt en ze zijn niet te betalen. Waarna hij dus mijn pakje sigaretten ofzo wil pakken? En een man die achter hem stond zei, laat dat meisje met rust, ze zei toch nee. Dus hij draait zich om, en begint tegen die man te bakkese. Deze man was een schrale, getinte, ouwere man, volgens mij zonder tanden, maar ook een apart figuur. Maar ze kregen dus ruzie!! Dus die hippie gooit zn boodschappen tassen (met klerenhangers?) op de grond. Waarop die schrale man zegt ja loop mee dan, op een Australisch plat accent.. Nou ik weet niet hoe ik erbij zat, maar het ging allemaal zo snel en ik was behoorlijk in shock. Maar dus die schrale man loopt weg, die hippie pakt zn tassen op en loopt er achteraan. Ik ben maar de broodjes zaak op de hoek in gegaan, stiekem nog even om t hoekje gekeken om te zien of ik ze zag, maar ze waren al weg. Zit ik me broodje te eten, komt die hippie opeens voorbij gerend, met een boemerang!! in zn hand, en half mank.. Zn tassen met klerenhangers had ie niet meer bij, hij keek een beetje verdwaasd in het rond en liep wat over de straat en opeens was ie weer weg. Nou ik snapte er niks meer van, maar het zag er allemaal niet echt gezellig uit, alhoewel ik er ook wel weer om kon lachen.. Dacht, welcome to Kings Cross! Andrea (mn baas) zei me de volgende keer maar gewoon een sigaret weg te geven of mn sigaretten te verstoppen, mensen sporen hier niet .. NEE ECHT?! Moet zeggen dat ik blij ben dat ze niet voor mn neus zijn gaan vechten, en ik toch wel blij was dat die schrale het voor me opnam, wat als hij wel me sigaretten had afgepakt of ja.. wat als....... Ik was m een paar dagen later weer tegengekomen, hij loopt daar wel vaker rond, maar keek mooi de andere kant op!
Ik werd door een klant een keer gevraagd waar ik woonde in Sydney. Dus ik zeg ja Redfern.. zegt ie, ja das toch een beetje de criminele buurt van Sydney?!! Ik bel Maas op, helemaal confused, kzeg uhhhh .. hoe zit dat nou?! Had die vent dus gwn gelijk! Hij vroeg me ook of ik wel eens mensen hoorde schreeuwen op straat, en ja nu je het zegt, soms hoor je van dat katte geschreeuw, maar dan van mensen/junkies?/zwervers? nouja.. Dus.. my name is ES-trid, and I live in Redfern, between the criminals of Sydney, and I work in Kings Cross, where you can find the best hookers and the craziest hippies! YOU GOTTA LOVE MY LIFE! ( I do .... !!! )
Nee ik woon en werk echt op fijne plekken, ik voel me niet zo snel bedreigd, zo is Eindhoven ook de meest criminele stad van Nederland, en werkelijk waar, wat is daar nou te beleven?! Zolang je zelf geen gekke dingen doet, toch!?
En ik blijf hier voorlopig nog wel even zitten, dus het is maar goed dat ik op me plek zit. Andrea heeft al aangegeven dat ik tot januari niet vrij kan zijn, en ik wil wat sparen voordat ik rond ga reizen, dus komt goed uit. Ik verdien op zich wel lekker, 800 dollar cash per week, minimaal. Ik krijg 60% van wat ik omzet, dus als dat boven de 800 zit is dat voor mij. Maar hij heeft me wel min 800 dollar beloofd voor als het een keer rustig is en ik dat niet haal. Tips mag ik zelf houden, en zoals vandaag had ik 6 klanten en 25 dollar fooi. Dus dat is wel lekker. Ik krijg 45 min de tijd voor iedere klant. Het is een andere manier van knippen waar ik nog even aan moet wennen, en het belangrijkste is de zijkant/achterkant en het verloop hiervan, dus het is wel fijn dat ik hier de tijd voor mag nemen. Ben ik 10 jaar kapster, en dan lijkt het net alsof ik helemaal op nieuw begin. Soms best frustrerend als het even niet lukt. Maar ik krijg gelukkig veel complimenten, van klanten, en van mn baas en mn collega. Mannen die "impressed" zijn van mijn vaktechniek, 9 van de 10 barbers zijn mannen, dus als ze dan een vrouw zulke kapsels zien knippen is dat schijnbaar bijzonder.. Maar voor mij wel een lekker gevoel. Ik vind het super leuk om mannen te knippen en ze een "schorem" kapsel te geven, zeker iets om mee te nemen naar huis.
Afgelopen zaterdag was ik weer s een keer uit geweest. Er was een "rawstyle" feestje, en een paar dutchies gingen, dus dacht waarom niet.. Wel kaartjes gehaald van te voren voordat we weer voor een gesloten deur of een chaggerijnige uitsmijter zouden staan. Van te voren drankjes gedaan in de Century Bar, daar is alles een stuk goedkoper! Dus even "indrinken". Daar nog 20 dollar op de grond gevonden, maak ik nou nooit mee, lekker! Je mag maar 2 drankjes per persoon bestellen. Ik wilde graag een dubbele vodka met sprite, dus dat is al 2 drankjes. Paar drankjes gedaan, en toen we naar de club gingen voor het feest, hoorde ik alleen maar hiphop muziek. Dus ik tegen mn maten, best luid maar niet te gek, van uhhh dis geen rawstyle, zijn we wel op de goeie locatie. Word ik opeens door de uitsmijter aangesproken, die kwam persoonlijk naar me toe gelopen, dat ik heel gauw in de rij moest gaan staan, mn gemak moest houden, en anders om kon draaien en op kon flikkeren, nou jij ook welkom!!!! ZO streng is het dus hier. Je mag niet eens je stem verheffen OP STRAAT! Dus als wij als boeren bij wijze van op straat zouden zingen dan worden we benk bang nog opgepakt en in een cel gestopt, stelletje maffen! Maar goed ik deed maar gewoon wat me gezegd werd en ging in de rij staan. Kwamen we binnen, indd geen rawstyle. Maar wel nog een rij voordat er een trap omhoog ging. Ik hoorde heel erg in de verte een beetje een bass, waardoor ik wist dat we goed zaten. Maar dus, weer een rij.. maar even snel een drankje besteld voor het wachten. Er werd een foto van je gemaakt, je werd door een metaaldetector heen gehaald, en vervolgens de trap op naar boven. Het leek wel een geheime locatie, maar ohhhhhhhhh VETTT!!!!! Underground achtig met vette lichten, mooie bar, en die BASS.. DIE MOET JE VOELEN!!! Nouuuu die voelde je ook. Dikke hardcore, echt helemaal mijn ding. Wat een topavond! Hield er de volgende dag een scheve bakkes en een stalker op na. Maar het was het allemaal waard.
Afgelopen week werd er bij onze buren bij de barbershop trouwens ook nog een serie opgenomen, best wel vet om een keer mee te maken hoe ze een straat omgooien voor een set om een film/serie te maken. AND ... ACTION!!!!
Voor de rest, nog geen spinnen tegengekomen, wel kakkerlakken, kakketoe's, pelicanen, possums, en wat aparte vogels.. Oh en een vleermuis aan een electriciteitskabel aan de straat.. En dat was geen kleintje. Maar laten we het hier maar even op houden, daar kan ik wel aan wennen. Het begint in Nederland koud te worden, hier steeds warmer. En als de zon schijnt dan brand ie! Probeer zoveel mogelijk op mn vrije dagen van het strand te genieten, of van mn mooie tuin. Een keertje niet elk weekend op stap is ook wel lekker, de enige stap die ik nog moet zetten is die naar de sportschool, meer daarover, hopelijk bij de volgende update.

  • 15 Oktober 2015 - 20:04

    Lo:

    Leuk stuk om te lezen Asz, leuk geschreven

  • 24 Oktober 2015 - 21:52

    Priscilla :

    Zo ik was wel even een halfuurtje zoet met al je verhalen achter elkaar te lezen.
    Wat fijn dat je t na je zin hebt op je werk, en je de dagen nog niet aan t aftellen bent!!
    Hier in t koude Nederland is t maar saai en iedere dag t zelfde bleh..
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Have fun schat dikke kus!
    Blij als we weer kunnen feesten

  • 25 Oktober 2015 - 08:21

    Glenn:

    Als jij een kleur was dan was jij mijn lievelingskleur! Mooist mens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 3574

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 01 Mei 2016

Ozzy ❤️

Landen bezocht: