DEFQON.1 - Reisverslag uit Redfern, Australië van Asz - WaarBenJij.nu DEFQON.1 - Reisverslag uit Redfern, Australië van Asz - WaarBenJij.nu

DEFQON.1

Blijf op de hoogte en volg

23 September 2015 | Australië, Redfern

Dat dutje werd wel iets langer dan ik had gepland. Ik werd om 10 uur wakker. Maar gelukkig was Anton nog in het hostel waardoor ik niet alleen op pad hoefde. Even een "drankspelletje" gedaan met andere en vanuit het hostel werd een stapavond geregeld waar we gratis entree in een bar kregen en een gratis drankje. We zijn en blijven Nederlanders dus uiteraard gingen we daar eerst mee naartoe. Na het drankje op te hebben op naar de bar waar de pre-party van defqon plaats zou vinden. Daar aangekomen in een bruin cafe, geen defqon muziek te bekennen, eigelijk helemaal geen muziek. Maar wel vol met Nederlanders enthousiast voor Defqon. En ik had mn gratis Defqon ketting in bezit waar ik uber trots op ben. Even een biertje gedronken, Margje en Suus waren daar ook, en op naar de volgende club. We hadden natuurlijk wel al aardig wat drankjes op en ik had nog niet gegeten. Dus snel bij een snackbar naar binnen gelopen, maar na een hap ook weer weggeflikkerd. Was meer vet dan vlees, en viel meteen niet lekker op me maag. Maar als je dus naar een club gaat in Australie en ze hebben maar een klein beetje het idee dat je dronken bent dan kom je al niet binnen. Maar we konden ons netjes gedragen, binnen gekomen, club Ivy, grote club met aantal verdiepingen. Goeie muziek stond er aan. En terwijl andere een drankje haalde stond ik al op de dansvloer. Het was er zo druk dat ik besloot om boven op een tafel te gaan staan. Slecht idee. Binnen no time stond een uitsmijter langs me dat ik mee moest komen.. Ahh nee niet nu al he! Hij keek me recht in me ogen aan en vroeg me als eerst hoeveel ik had gedronken. Ik zo uhh, 3 drankjes?! Deed ik iets verkeerd?! Maar ik mocht dus blijkbaar niet op de tafel staan en ik mocht niet te uitbundig dansen want dan zouden andere denken dat je te dronken zou zijn en dat mag niet. Okayyyyy .........
Me eigen maar "voorbeeldig" gedragen dan. Dat ging erna weer bijna fout toen een meisje, ofja reuze aziaat, die mn drinken pakte en ermee aan liep .. en zoals iedereen weet, dont touch my..... dus ik erachteraan. Gooit ze me glas ook nog s om, oh ik kookte he, dus ik duwde haar van me weg, waardoor ze bijna op de grond viel, haar vriend hield haar vast en ondertussen dacht ik wegwezen voordat het uit de hand loopt.. Ik naar de wc gegaan om even op adem te komen, was ik me sigaretten vergeten daar! Dus ik weer terug gelopen, zag ik een meisje met mijn sigaretten in dr hand, en het waren nog mn Nederlandse sigaretten dus ik zag natuurlijk meteen dat dat de mijne waren. Dus ik er weer op af. Gaf ze me me sigaretten terug en 20 dollar. Dat was omdat haar nichtje mijn drinken had omgegooid, en een excuses voor het gedrag van haar nichtje. Ze had duidelijk teveel gedronken en wss nog wat meer op. En toen mn favoriete uitsmijter (die me van de tafel af haalden en nu dus me dikke maat was) voorbij kwam lopen en dat zag pakte hij dr bij dr kraag en heeft dr netjes buiten "gegooid". Maar niet om het gedoe van mij maar gewoon omdat het niet toegestaan is om er zo bij te zitten. Je mag vaak ook maar 2 drankjes pp bestellen, geen shotjes na 12 uur, en je moet ook voor 1 uur de kroeg of club binnen zijn anders kom je er niet meer in. Erin is erin, eruit is eruit. Ik dacht dat het schip veel regels had .. maar hier in Australie .. Moet er even aan wennen hoor!
Toen de club dicht ging en we het hadden volgehouden tot het einde hadden ik en Anton de taxi terug naar het hostel gepakt. We werden aan de andere kant van het station afgezet, en onderweg kwamen we weer een vreet kraam tegen. Ik had nog niet echt gegeten en flinke honger, dus wij een broodje besteld.. Maar ik rook het al .. SMERIG! Maar vond et sund om weg te gooien, zag wat zwervers in een hoekje zitten, dus ik erop af om te vragen of ze mn broodje wilde, er waren 2 mannen en 1 vrouw, en die vrouw was zo blij dat ik dr dan aan bood, ze had al 3 dagen niks gegeten en ze was me zo dankbaar. Bloedmooie vrouw maar in die zwerver kleren en het vuil was dat amper te zien. Ik kreeg er zelf gwn tranen van in mn ogen. Zit me zelf altijd zo op te fokken als ik een rekening krijg of laatst het gezeik met me telefoon en vodafone wat me weer geld heeft gekost. Maar als je dat dan ziet, die hebben niet eens geld om eten te kopen. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen succes, maar zwn leven dat gun je niemand. Ik ben er nu na een week wel achter gekomen dat die zwervers hier echt overal zitten, en dat je niet teveel moet geven, want dan ken je aan de gang blijven. Maar toch wel heftig om zo te zien.
Vrijdags moest ik uitchecken. Naar Margje toegelopen en daar me spullen neergelegd, en besloten om heel die dag lekker te chillen. Om fit te zijn voor Defqon de volgende dag.
Zaterdag 19/9/2015: DEFQON.1 FESTIVAL!!! We hadden om half 11 met alle Dutchies op het station afgesproken. Je kaartje voor Defqon was tevens ook je trein kaartje, zouden ze in Nederland ook moeten doen! In de trein alle Nederlanders bij elkaar, muziekje erbij, even goed in de stemming komen, en met de kriebels in de buik onderweg naar het festival. Vanuit station pendelbus, en daar aangekomen nog stukkie lopen naar de ingang. Langs het pad stonden wel 50 wouten op een rij .. en liepen er verschillende politie met "sniffer-dogs" en die lopen echt dicht langs je af .. Ja dan voel je je hart wel ff bonken, maar net doen alsof er niks aan de hand is en gwn doorlopen. YESSSS we zijn BINNEN!!!! Wat een heerlijk gevoel is dat. Het weer zat mee. Natuurlijk wel een bui gehad maar die waren voorspeld en aan de wolken kon je precies zien wanneer je die kon verwachten. Ik weet niet of ik dat al verteld had maar in Australie, vooral Sydney, als de zon schijnt is het echt kei heet, en als de zon weg is en het een klein beetje waait is het meteen echt koud. In deze tijd van het jaar dan. Dus altijd verstandig om een jasje mee te nemen.
Drinken is echt niet normaal duur. En ze werken met zwn stom systeem dat je als je blikje inlevert hier munten voor terug krijgt. Een blikje bier kost wel 10 EURO!!! Als je in de rij van drinken gaat staan moet je eerst je ID laten zien, ELKE keer als je drinken gaat halen ja, en dan kom je door van die drang hekken, en dan aan het eind staat er weer een gastje die je dan de plaats aanwijst waar je aan de bar mag gaan staan. En zoals je in Nederland niet met je drinken naar de wc mag op meeste festivals, mag dat hier weer wel. Die regels hier, echt .. nogmaals .. ff wennen hoor! En de figuren die hier rondlopen .. ben natuurlijk wel wat gewend, maar ze gaan hier wel echt over de top! En het gevoel hebben dat je in Azie ipv Australie bent op een festival.. HEEL apart. Heb nog nooit Aziaten zien hakken, maar Godnondesjeng die kennen dr wat van ehh! En normaal zie je ze spleetogen hebben, maar hier hadden ze allemaal! grote wijde ogen! (hoe zou dat toch komen?!) De hoeveelheid mensen die ik hier out heb zien gaan, weggedragen heb zien worden, was ook niet meer om aan te zien. Zelfs eentje recht voor me neus midden op de mainstage vooraan, hij lag op de grond met zn ogen zo wijd dat ze er bij uit vielen en hij kon zich niet meer bewegen.. FREAKY! Schijnbaar word hier Australie veel Ice gebruikt, dit is hetzelfde als Crystal Meth. Best akelig. Maar wss omdat de rest allemaal zo duur is. Mdma capsule: 30-50 dollar (20-30 euro) Coke: 300 dollar 1 gr. (180 euro) en wat die Ice dan kost weet ik niet. Maar alles is ook heel slecht gedoseerd, en de hoeveelheid die je inneemt is vaak onbekend. Volgende dag op het nieuws gezien dat er ook 1 dooie was gevallen. Gelukkig ben ik zelf heel verstandig en moet ik daar allemaal niks van hebben .. (HAHA). Ik heb een TOP feest gehad, de muziek was helemaal geweldig, met mn helden van de dag: Angerfist en Partyraiser.
Is toch wel mooi om zo je week in Australie te beginnen, PSV vervolgd door een dik festival. EN ik heb ook 2 mailtjes terug gehad van kapsalons om langs te komen voor een gesprek. Nou was eentje iets te ver weg dus die viel af. En de andere mag ik as. vrijdag langskomen met 2 modellen om te laten zien hoe ik werk, en voor mezelf om te kijken of de kapsalon en hun manier van werken bij me past. Ben benieuwd. Hoop dat het wat word want het is hier dus duidelijk niet goedkoop. Oh en weet niet of ik het nou wel of niet verteld had. Maar de kamergenoot van Maas is sinds zaterdag naar Melbourne vertrokken, dus woon ik sindsdien samen met haar. Het is een leuk huisje in een buurt dichtbij het centrum. We delen een badkamer, wc en keuken met andere en we hebben samen een redelijke kamer met nog een eigen keukentje. Perfect. De huur is te doen. Dus als ik nu ook nog s die baan krijg vrijdag, dan heb ik echt helemaal niks meer te klagen. Mooie begin van mn avontuur!! En kan ik hier voorlopig mezelf wel even vermaken.
Heb nog wat fotos toegevoegd van het mooie Sydney. En ook altijd leuk als jullie voor mij ook een berichtje achter laten!!

Dikke kus en tot snel ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Redfern

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 3580

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 01 Mei 2016

Ozzy ❤️

Landen bezocht: